måndag 28 december 2009

Hälseneproblem i Alpinaskor

Sedan två veckor tillbaka har jag haft problem med en ömmande hälsena efter att jag använt ett par kängor lite för mycket. Tyvärr så trycker även mina skidskor på exakt samma ställe vilket har medfört att jag fått ont av att åka skidor. Det enda som har gått bra är att staka. Men igår och idag gav mig f*n på att jag skulle lösa problemet innan det går för långt och förstör en hel säsong. Jag gillar verkligen mina Alpina skor och har aldrig hittat skor som passar mina smala fötter så bra så att byta kändes som sista utvägen.
Igår började jag med att plocka bort plastkappan som täcker hälen men det räckte inte så sedan fortsatte jag att successivt plocka bort mer och mer tills jag kände att det inte irriterade hälsenan längre. Detta är resultatet. Tycker det blev ganska bra och skon sitter fortfarande riktigt bra på foten. Detta ska nog inte göras på en klassisk sko då den nog känns lös och jag garanterar inte att dina problem försvinner om du följer mitt exempel.
Fritt rum för hälen och hälsenan
Täckt med elastiskt tyg

4 kommentarer:

Anonym sa...

inte mkt kvar av de pjäxorna............

Har ett par Peltonen med pjäxor i garaget.
Håll dig frisk och kör hårt

Onkel

lill bexell sa...

najs! så där tror jag brorsan gjorde på ett par äldre alpina pjäxor också

Anonym sa...

Har haft problem med kängor för klassisk åkning, där en söm klämmer på hälen. Jag klippte av bakre delen av en iläggssula från en gammal löparsko. Sulan limmas fast i hälen så att den skavande sömmen döljs.

Anonym sa...

Ser inte bra ut det här... Kanske en sponsor av nya pjäxor våra välkommet till det nya skidåret.
Gott Nytt År