söndag 13 september 2009

Oj, oj, oj...vilken löpform

Igår var det terränglöpnings tävling igen, 5 km i Sault Ste Marie på gränsen till Canada där Lake Superior State university ligger. Grymt varmt väder och soligt. Jag tänkte jag skulle testa att öppna loppet lite lugnare än jag brukar och gjorde så också. Efter den första stigingen kände jag mig pigg och kunde lätt hänga med klungan. När vi närmade oss mål hade många droppat av och vi hade 5 killar i den 6 man stora klungan och hade en god chans att ta topp-5. Tyvärr klarade vi inte att spurta ner den andre killen utan han tog fjärdeplatsen och jag slutade 5:a på 16.24.
Intressant är att mitt PB på 5000 m på bana är 16.23. Löpningen går grymt bra just nu trots att jag har haft problem med hälarna sista 2 åren och inte sprungit alls mycket....jag vet inte vad som har hänt.
Nästa helg är det nytt terränglopp i Wisconsin med betydligt hårdare motstånd...får se hur det går.

Resultat

Inga kommentarer: