söndag 27 september 2009

Bra terränglopp...men vad snabba löpare det finns

I helgen var det terränglopp igen, denna gången i Minneapolis. Roy Griak Invitational är ett av de största terrängloppen for college i USA och det märktes.... 240 startande killar i våran division, div 2. Sedan var det div 3 och 1 också...så det var någonstans mellan 500-600 college killar som tävlade. Tävlingen hölls på en golfbana som var ganska kuperad och underlaget var blött efter mycket regn.
Förra helgen hade jag ett fruktansvärt dåligt 8 km's lopp i Kenosha och blåste all min energi på de första 3 kilometrarna. Jag ville inte uppleva ett likadant lopp igen så denna gången öppnade jag mer defensivt och försökte springa avslappnat och utan att ta i allt för mycket de första 5 km. Sedan försökte jag pressa upp farten de sista 3 och lyckades ganska bra med det. Från 5 km till mål plockade jag 32 placeringar och slutade 94.
Mina mellantider var
1 km 3.19
3 km 10.19
5 km 17.25
8 km 28.00

Idag var det meningen att jag skulle kört ett MTB-lopp men jag vaknade up med lite halsont så det får bli en dag ägnad åt skolarbete istället.

Nästa terränglopp är om 2 veckor och då är det 5 km igen.

Resultat

Video från Herrarnas division 1

Inga kommentarer: