lördag 20 juni 2009

Stavbrott på midsommarsprinten


Igår körde jag midsommarsprinten i strålande solsken och riktigt somamrväder i Sya. Klassisk sprint med utslags heat man mot man. Jag var 3a i kvalet men kände mig då inte särskilt snabb i den mjuka snön. I kvartsfinalen kändes det bättre och jag drog lätt ifrån min motståndare. I semifinalen ställdes jag mot kvalsnabbaste Stefan Sunnerberg och jag hade ett bra lopp och låg kloss i rygg till vändningen då staven gick av en bit ovanför trugan och därmed var den dagen förstörd. Detta innebar att jag slutade trea något missnöjd. Men det var en kul tävling och roligt att känna på snön lite.

2 kommentarer:

Olle Sjöström sa...

du verkar het... ;)

Anonym sa...

Otur med staven, du hade säkert varit "het" i en final. Du får glädja dig åt att din Toyota Starlet lämnade bilprovningen med rent papper, en riktig högoddsare///
Personalen på Svensk Bilprovning