söndag 15 mars 2009

Slut på NCAA och slut på säsongen

Igår var sista tävlingen för säsongen. 20 km masstart fristil här i Rumford på NCAA. Skate har inte varit min grej riktigt de sista 3 åren men nu börjar det släppa. Jag fick en ganska bra start och låg med i ledarklungan tills vi kom till den hårdaste stigningen efter 8 km då tempot skruvades upp och det blev luckor i fältet. Tyvärr var jag ganska trött just då och kunde inte följa utan hamnade i en mindre andraklunga. Sedan splittrades det ändå mer och jag fick åka en hel del själv. Ut på den sista 5 km slingan kände jag mig ganska pigg igen och kunde gå hårt det sista varvet och plockade några platser. Det slutade med en tight spurt om 20:e plats som jag tyvärr förlorade med 2 tiondelar. Men jag är mer nöjd med detta loppet än torsdagens 10 km och det är roligt att skatetekniken börjar fungera igen.
Gårdagens kung var Jesse Lang som slutade 8:a efter ett mycket bra lopp!

Resultat


En summering av säsongen kommer snart....nu ska jag packa och åka till Boston, Minneapolis och sen vidare till Houghton för fin vårskidåkning!

1 kommentar:

Anonym sa...

tjena!

totto o annika på besök, kul. De ska hämta syrran i linköping.
idag härligt vårväder på förmiddagenm, sedan mulnade det på igen...
HV spelar "ödesmatch" mot timrå ikväll, 7:e matchen i kvartesfinalen.
Ha det

vio hörs

Onkel fester