onsdag 4 mars 2009

Mot Maine och NCAA National Championships

Söndagens lopp var bra. Benen var trötta men skidorna var nog dom snabbaste skateskidor jag någonsin haft...i jämförelse mot övriga fältet. Grymt snabba! Så jag hade inga problem att hänga med täten första 10 km av 15. Men ut på tredje varvet gick det fort i den hårdaste delen av banan så jag tappade en lucka som jag inte kunde ta igen. Men vi hade då distanserat övriga fältet och jag fick åka sista varvet själv och slutade på en 7:e plats totalt och en 4:e plats bland collegeåkarna. Teamet hade en riktigt bra helg och vi fick med ett fullt lag till NCAA med 3 killar och 3 tjejer.
Så på torsdag åker vi öster ut och kommer inte tillbaka föräns 16 mars. I Maine väntar 10 km klassiskt och 20 km fristil masstart.
Just nu har jag sjukt mycket att göra i skolan eftersom det är massa mid-term exams hela tiden men efter torsdag morgon när sista provet är avklarat ska det bli skönt med ett 10 dagars lov.

Inga kommentarer: