måndag 15 december 2008

Positiv trend i skate...äntligen!

Igår var det 10 km skate som stod på programmet i Älvdalen. Efter förra helgens hyfsade skatelopp så kändes det som om självförtroendet växte lite. Men veckans skateträningar och uppvärmningen kändes kass. Så jag tog det ganska lugnt första och andra varvet men kände sen att jag hade mer att ge och med Olle Sjöström 15 sek före mig i spåret så var det fulla spjäll på sista varvet. Jag skulle nog öppnat hårdare men det är svårt att veta. Det slutade med en 10:e plats 1.02 efter Niklas Karlsson. Tyvärr var man ju sämsta Hallbyåkare...men idag var det inte så farligt då det mer visade att vi körde riktigt bra alla tre. Påsen var ynka 6 efter och JG 25 sek efter. Totlat blev jag 6:a vilket jag är nöjd med.

Film från helgen

Inga kommentarer: