lördag 13 december 2008

Nytt bra klassikt lopp

Just nu känns den klassiska tekniken bra och det känns stabilt när jag tävlar. Kanske ingen riktig form men det går ändå bra. En skön känsla!
Idag var det 10 km klassiskt på programmet och jag slutade 6:a, 1.06 efter segrande Niklas Karlsson IFK Mora. Jag tyckte att det gick bra men att jag tappade lite för mycket fart på sista varvet när jag fick släppa kontakten med Daniel Tynell som hade kört ikapp 30 sekunder.
Imorgon väntar 10 km skate och jag hoppas kunna följa upp med ett bra skatelopp.
Just nu är det dock högt fokus på måndagens tenta i Hållfasthetslära....den troligtvis svåraste tentan på utbildningen...men sätter jag den så är alla tentor avklarade...skulle vara fint!

Resultat

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra åkt i helgen. Riktigt kul att få stå vid sidan o se när du åker.
Pappa o Markus