tisdag 22 april 2008

Späckat

När jag trodde att det skulle bli en lite lugnare period efter tävlingssäsongen så har det blivit lite tvärt om... Inte träningsmässigt men mycket annat som ska fixas. För tillfället är jag glad om jag hinner träna ett pass om dagen. Arbetet med examensarbetet tar mycket tid och det hade varit betydligt roligare att få ängna sig helt åt den praktiska biten på Bubs istället för att behöva leta referenser på biblioteket istället...men men det är bara o bita i.
På torsdag är det skidavslutning i Hallbystugan. Det brukar vara en höjdare med godmat och trevliga aktiviteter. I år ska jag och de andra i seniorlaget annordna en träning för ungdomarna innan...tror att de kommer tycka träningen är riktigt rolig!
På söndag så är det Landsjön runt, den klassiska löptävlingen runt Landsjön som mäter 12,5 km. Förra året slutade jag tvåa efter att fått släppa de sista kilometrarna. Tyvärr kan jag inte försöka förbättra den placeringen då jag försöker bli kvitt mina hälproblem. Eventuellt ställer jag istället upp i rullskidsklassen. Skulle någon slå rekorden i löpning eller rullskidor så väntar ett 5000 kr stipendie så det är bara att köra och se om jag kan ha en chans mot Johan Håmås rekord.

Inga kommentarer: