onsdag 6 juni 2007

SPC - nära att bli en ny bockstensman!


Idag var jag med på SPC - Sasse Patrol Challenge. En långdistansorientering för patruller. Jag sprang tillsammans med Erik Blomdahl i vårat lag MODS, Mustaschprydda Orakel Dominerar SPC. För att inte ha orienterat på riktigt sen i höstas så gick det förvånansvärt bra men några missar på slutet gjorde att vi inte kunde hota Egnahem Warriors om segern i "gubbaklassen".

Jag höll på att göra bockstensmannen sällskap när jag något övermodig trodde att jag likt skräddarna kunde springa på ytspäningen på Store Mosse, det går inte om man väger 72 kg!
Jag for rätt igenom o ner med både ben och armar unger leran. Efter mycket självbevarelsedrift och sprattlande kom jag upp som insmord med 2 kilo gratis "brun utan sol"-kräm.
För er som tycker om att skratta kan jag bara rekommendera http://www.tjuvlyssnat.se/index.php
Men har du ont i magen eller revbenen bör du undvika denna sidan, den är nämligen MYCKET skrattgenererande!
Foto: Stefan Sandahl

Inga kommentarer: