onsdag 20 juni 2007

Nära PB på 800 meter

På Vätterspelen gjorde jag ganska bra tider. Vi börjar med 800 meter.

Efter ett ganska lugnt förstavarv på ca. 1.01-1.02 så trodde jag att chansen till en bra tid var borta. Men med bra draghjälp så hölls tempot högt på andravarvet och efter en ganska bra spurt blev tiden så bra som 2.03.41 vilket är 0.3 sekunder från mitt personbästa. men jag har nog aldrig gjort ett så snabbt andravarv.

Efter en timma med både nedjoggning och uppvärmning i ett så var det dags för 5000 meter. Jag hade ganska goda förhoppningar efter 800 metersloppet och det började bra....lite väl bra! Första kilometern avverkades på 3.01-3.02 och efter 2 kilometer tröttnade jag rejält och varvtiderna steg. På slutet av loppet fick jag tillbaka lite krafter och kunde hänga på några löpare och avsluta med att spurta upp mig en placering. Tiden blev 16.29 vilket är en hyfsad tid men inget jag är särkilt nöjd med.

Resultat

Nu väntar vilodag och jobb imon innan jag drar fram skidgrejerna inför fredagens skidtävling.

Här är kanske det mest spännande 1500 metersloppet som någonsin sprungits, och det är inga långsamma pojkar!

Inga kommentarer: