tisdag 8 oktober 2013

Lidingöloppet och cykelglädje

Jag sprang Lidingöloppet för en dryg vecka sedan. Det var jobbigt. Efter att inte kunnat springa riktigt hela sommaren pga knäproblem trodde jag inte att jag skulle kunna springa men det kändes rätt bra i början. Men sista milen fick jag slita och baklåren har värkt nå fruktansvärt sen loppet. Men jag tog mig i mål på 2.12, ingen tid att hänga i julgranen direkt men ett bra träningspass.
I helgen var det dags för säsongens sista MTB-lopp, Vista mountain. Så grymt rolig bana! Jag tog en 12e plats totalt och en 4e plats i elitklassen (snabba junisar och H30). Trots att mjölksyran sprutar så har man ett stort leende runt hela banan! Har du inte kört den, testa!
Imorgon bär det av till Portugal för sista världscupstävlingarna i MTBO och nästa helg väntar multisportdebut på SM i Göteborg med Emil Dahlqvist. Det kommer bli spännande.

Inga kommentarer: