söndag 6 januari 2013

Skandinavisk cup i Östersund

Helgen har varit bra i Östersund på Skandinaviska cupen och Sverigecupstävlingarna där. Fredagens 15 km klassiskt var loppet jag hade störst hopp om bra prestationer på. Men istället var det dagens 15 km fristil som blev helgens bästa med en 82:a plats och 25:a i Sverigecupen. Fredagen före passade inte riktigt mig med svåra vallaförutsättningar och mycket smygande åkning i mjuka spår. Dock var skidorna bra men hårda spår är ofta en fördel för mig. Det slutade med en 83:e plats och 27:e svensk vilket jag är helt klart nöjd med. Lördagen bjöd på klassisk sprint och då brukar jag inte vara bland de snabbaste och det slutade som väntat med en ganska tillbakadragen 110:e plats.
Dagens 15 km fristil kändes bra och jag hade bra tryck hela vägen på snabba skidor. Tekniken satt fint på den stentuffa banan och det bäddade för ännu ett bra fristilslopp denna säsongen då jag tog mina första poäng i Sverigecupen någonsin i fristil. Nu blir det en lugnare period med träning innan slutet på januaris många tävlingar.

Resultat
Fredag
Lördag
Söndag

Inga kommentarer: