söndag 12 februari 2012

4:a i Engelbrektsloppet

Körde engelbrektsloppet i strålande solsken och -5C idag...grymt fint! Lite lite snö bara men fina spår. Jag stod på startlinjen med tron om att det skulle genomföras ett 60 km's lopp...men efter ett varv frågade jag killarna i klungan och tydligen hade det kortats ner till 47 km. Det var ju gött. Efter cirka 20 km stack Lars Suther och ingen var riktigt sugen att hänga på i det tempot. Jag försökte åka smart för att få en plats i elitledet...förhoppningsvis räcker dagens lopp. På andra varvet drog jag, Stefan Sunnerberg och Ronnie Löf iväg från andraklungan i den enda riktiga stigningen på banan...men det var en rejäl backe. Vi fick en stor lucka och kunde sedan åka tillsammans de sista 12 km mot mål. Men med 5 km kvar fick jag släppa...har inte riktigt trycket i stakningen än. Men det slutade med en 4:e plats 4.25 efter. Bra lopp på bra skidor.

Resultat

3 kommentarer:

Team Bankeryd sa...

Härligt jobbat Oskar!
Håller med dig om det härliga vädret och att skidorna gick bra. Dock var spåren inte lika vassa om man tog två timmar mer än dig på att ta sig i mål ;-) Första varvet var det okej, andra så där. Men bra jobb av arrangören att få till en så pass bra bana.
Nästa år tar jag rygg på dig när du går ut på andra varvet och passerar mig ;-)
Lycka till på Vasan! / Andreas

Marie sa...

Hej Oskar!

Jag heter Marie Thorneus och jobbar på Mabs marknadsavdelning.

Johan Helmer skvallrade till mig att du brukar använda Mabs kompressionsstrumpor, så jag var tvungen att gå och och läsa lite i din blogg =)

Skulle inte du vilja gå in och gilla oss på facebook, www.facebook.com/mabs.se och kanske skriva några inlägg om exempelvis din träning inför Vasaloppet. Du får gärna länka dessa till din blogg.

Vi har just nu en kampanj där vi letar personer som skall åka 2 Vasalopp. Går de in och anmäler sig på vår Facebook sponsrar vi med Recovery Kitt. Känner du någon som kommer åka mer än ett lopp får du gärna tipsa om oss =)

Skickar du oss din adress sponsrar vi gärna med en snygg mössa inför Vasaloppet.

Träna hårt!

// Marie Thorneus, Mabs
marie.thorneus@swerecogroup.se

ulf mattsson sa...

Bra åkt! säger Ulf.
Grattis Oscar, säger Mona som också använder mabs kompressionsstrumpor! Just nu har jag på mig de lite tunnare konstriktor, tror jag de heter!!!!!!!