söndag 8 januari 2012

Klant-Oskar fyra i Avesta

Idag var ingen bra dag...och samtidigt en rätt bra dag. Det är skönt när man kan åka till en tävling 15 mil bort kl 10.30. Men väl där fick man inte beträda spåren om man inte tävlade, ofta en bra sak men för en skidåkare som inte har stått på snö på 3 veckor och har 2 par skidor att testa så är det inte så uppskattat. Inte heller faktumet att jag klantat mig och inte tagit med löpskor. Kom ihåg det kids...ta alltid med löpskor till en skidtävling. Efter att ha sprungit runt banan i pjäxor så skulle jag byta om till tävlingsdräkt och torrt underställ...dock så fanns det ingen överdel till tävlingsdräkten...dubbel-klant. Jaja, med dubbla underställ ställde jag mig på startlinjen och såg ut som en motionär. Skidorna kändes långa när jag stack iväg och jag försökte att åka lugnt de första två varven av sex. Det kändes bättre och bättre och iochmed att banan var en parallell konstsnöbana som gick och vände så hade man bra koll på konkurrenterna och jag märkte att det gick bättre och bättre. Det slutade med en 4:e plats efter Calle Halvarsson, Simon Andersson och Kalle Gräfnings. Jag är helnöjd. Skate och ingen skidåkning de sista veckorna, vad mer kan jag begära.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klantigt,... nä, nya och bra erfarenheter. Grattis till ett bra lopp!

Anonym sa...

Jag tror din förvirring har med Stockholm att göra. Flyttar du söderut igen kommer minnet tillbaka.