söndag 11 september 2011

6:a i Leran

Idag körde jag MTB-loppet Husqvarna Mountain i IKHP. I början på säsongen tävlade jag i seniorklassen men eftersom jag inte har kört alla deltävlingar i Västgötacupen så valde jag nu att köra Elit-klassen...lite längre, lite tuffare och mycket snabbare motstånd. Benen var som stockar efter gårdagens löpning så jag trodde att jag skulle få det svårt. Ut från start kändes det tungt på den mycket leriga banan men allt eftersom fick jag upp en stabil fart och plockade några platser. Det kändes bättre och bättre och på sista varvet körde jag om fyra stycken och slutade på 6:e plats. Något som jag är väldigt nöjd med. Ett MTB-lopp återstår...Vista Mountain...grymt rolig bana hemma i Kaxholmen.

Roligast idag var att behöva ropa på elitåkaren framför mig att åka fortare nerför...en gång i tiden var jag den man ropade på i Sportklassen :)

Resultat
Jädrigt nöjd med helgen Foto: Martin Eckervad

Inga kommentarer: