söndag 18 oktober 2009

Rally och Rullskidtävlingar

Idag har vi haft 2 rullskidtävlingar mot NMU här i Houghton. 14 km klassiskt var första loppet. Jag öppnade hårt som vanligt de första 3 km men klarade att hålla uppe tempot ganska högt även på slutet men jag önskade att det fanns lite mer att ge de sista 2 km in till mål. Eftermiddagens lopp var ett 3 km långt backrace fristil. Jag var lite trött från förmiddagen men hade ett förhållandevis bra skaterace med en ganska jämn fart. Jag är nöjd med dagens resultat och det kändes hyfsat trots att jag har varit lite krasslig de sista dagarna.
Igår var vi och kollade på rally här. Rally America gästade Michigan och UP. Det var tufft, har aldrig kollat på rally live innan så det var en ny upplevelse. Fick några hyfsade bilder som visar hur fort dom kör.

Inga kommentarer: