torsdag 23 juli 2009

2 års väntan och full hand

I veckan har jag kunnat springa 2 pass som varit 2 timmar eller mer. I nära 2 år har jag inte kunnat springa alls eller mycket sparsamt men nu verkar det som om det äntligen börjar fungera bra igen och jag hoppas att det bara kommer gå bättre och bättre. Jag får fortfarande tejpa hälarna men det är mest i förbyggande syfte och det kommer jag fortsätta med tills jag är säker på att hälarna håller.
Annars regnar det mest...inte nåt som jag bryr mig så mycket om men det är ju aldrig fel med lite solbränna medans man tränar... Tisdagen bjöd på full hand...dvs 5 h träning...3.5 h landsväg med stormbyar till motvind...det kröp lite i låren efter det kan jag lova... Sedan blev det traditionsenlig skidgång i IKHP med Påsen och alla andra. Kändes förvånansvärt lätt med tanke på förmiddagens pass...så det blev lite träning a'la JG som gärna förespråkar att köra slut på delar av kroppen åt gången...så nog fick benen vad dom behövde. Till helgen blir det en sväng ut till östkusten för lite segling och förhoppningsvis lite fiske också.

Inga kommentarer: