måndag 20 april 2009

Bloggtorka, Aprilsnö och Providence

Har varit dålig på att uppdatera de senaste veckorna...har haft mycket att göra de senaste veckorna i skolan och ta igen lite av det man missat under säsongen. Men det går bra och allt som oftast har jag ganska bra betyg men ibland blandas det upp med lite sämre...
Vi har kunnat åka skidor fram tills nu och det går fortfarande att åka vissa delar av spåren....men efter förra veckans +20 C och solsken så smälte mycket snö. Men idag har det snöat hela dagen igen så vi har en decimeter slask överallt. Så vintern är inte riktigt över än.
Förra helgen var jag i Providence över påsken och besökte mina släktingar där. Det var roligt att komma till en större stad och se östkusten. Det blev en trip till Newport, Boston, Cambridge och Providence...så nu nu har man fått sin årliga dos av storstäder.
Nu återstår två tentor innan terminen är över och jag försöker åka skidor så länge det går och sedan ta det lite lugnare någon vecka och vila upp mig innan jag startar upp med hårdare träning igen när jag kommer tillbaka till Sverige.

Här är lite bilder från Providence
Newport
Boston
Skaråkning i Houghton förra veckan

Inga kommentarer: