fredag 23 november 2007

Skidträning i Orsa Grönklitt

Nu är jag i Mora sedan i onsdagskväll. Här är det tyvärr ingen snö men just nu ganska kallt iallafall. Så det är Grönklitt som gäller om man vill åka skidor här omkring. Idag har jag varit där och åkt ett distanspass på vägarna. Gårdagens mildväder hade tagit hårt på snön men det gick fortfarande åka hyfsat på skogsbilvägarna och konstsnöspåret. Imorgon åker jag och Anders Palmer dit igen för ett intervallpass innan jag styr mot Kaxholmen på söndag. Sedan väntar lite vila och förberedelser inför tävlingarna i Skellefteå nästa helg.

Imorgon drar världscuppen igång på "riktigt" med första distansloppet. Jag tror att Södergren kommer slåss om en pallplats och Hellner kan säkert gå in topp 10.

Tyvärr så kan jag inte vara inne så mycket på internet här vilket påverkar frekvensen på uppdateringen av min sida...hoppas du har överseende med det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

tjena!

på den tiden jag åkte vasaloppet var det minst 100 grader kallt och ca 40 sekundmeter nordan i motvind. Jag frös inte om händerna för jag var inte så tränad som du är.
Dålig träning= mer arbte och värme.
Enkel fysik

PS har skitdåligt samvetet för att sulorna inte är klara...

Anonym sa...

beklagar stavningen i min förra kommentar, om man nu kan säga så när man pratar längdskidåkning

Onkel igen

Anonym sa...

hej

vi har blixthalka i Östergötland.
ca -5 och 1-2 cm snö.
Samtliga pulkor, snowracers etc är testade i barmarksföre.
Starde dagen med tidningsläsning kl 0530(som vilken annna normal pensionär en lördagmorgon), sedan simskola, sedan Monopol dr jag helt regelrätt vann stort över 2 av mina 3 barn ( 9-åring gick på disko igårkbväll och kom inte hem förrän lördag eftermiddag,. Hon är lik sin farbror Claes i Småland!!!), sedan starde jag en tråkig bil årt en kompisoch därefter äventyrsbadet till klocklan 20. Sedan statde jag tråkiga bilen igen(batereiet är stendött med det tycker inte ägaren....)

Ha en fin helg, håll dig frisk

Onkle meed familj
såg du några björnar i grönklitt?

Anonym sa...

jag skriver snabbt och så blir det en hel del stavfel oxå.

Kul va, STAVFEL!!!!!