söndag 19 augusti 2007

SM 6:a och utrustningshaveri i Alliansloppet

Alliansloppet gick verkligen inte bra för min del. I starten hamnade bakom en som ramlade men upp i första backen kunde jag köra upp mig till tätklungan. Efter den första stigningen som var ungefär en kilometer låg jag med bra. Vid tre km så började det spricka upp lite men jag hade ina problem att täppa till framåt. Så klungan minskades till 10 - 15 man. Det var lite hetsigt om positionerna och då körde någon på min stav så att spetsen gick av. Sedan fick jag åka 25 km!!! med en stav och där det gick med det andra i gruset vid sidan av vägen. I varvning fick jag en ny stav och jag körde upp mig väldigt mycket på andra varvet. Men det hade varit kul att fått mäta mig mot dom andra lite längre. Däremot imponerade Niklas "Nicke" Johansson än en gång med sin inlinesstyrka, jag hade inte hängt med här heller... ;-)

SM gick betydligt bättre, men tyvärr inte smärtfritt. De första 5 av de 8 varven låg jag med i den 10-15 man stora klungan. Sedan avancerade jag i fältet för att vara med ifall det skulle komma några attacker. På det näst sista varvet låg jag tvåa när det blev en liten fartökning, när han mattades testade jag att köra och märkte att det blev luckor. Jag fick med mig en åkare och vi hade en liten lucka på en 40 - 50 m. Men sedan kom vi till en 180 graderskurva och vi satsade väl lite för hårt och hamnade i diket både han och jag. 6 åkare hann passera och de fick en lite lucka. Men jag lyckade att åka ikapp klungan igen men var då helt slut och hade inget att sätta emot i spurten. Synd, men man lär väl sig av misstagen. Det var iallafall ett stort steg i rätt riktning vad det gäller skate som har varit ett problem de sista 2 åren.

Resultat men tyvärr inga tider från SM

1 kommentar:

Linus Davidson sa...

Härligt med offensiv körning!